Stomie

Vstávání ze židle

Jak mi to pomůže?

Toto je jednoduchý pohyb, který vám pomůže obnovit sílu v nohou. Zlepšuje rovnováhu a koordinaci a také navrací jistotu, zvláště po delší době na lůžku. Ujistěte se, že blízko židle je opora, kterou můžete v případě potřeby použít.

  • Posaďte se na okraj židle nebo postele, chodidla opřete pevně o podlahu.
  • Nohy mějte na šířku ramen.
  • Mějte poblíž něco, o co se můžete opřít. Lépe se vám bude cvik provádět na židli s opěrkami. Ty, by ale měly sloužit pouze pro vyrovnání rovnováhy.
  • Začněte zpevněním břišních svalů.
  • Pomalu vstaňte ze židle.
  • Snažte se, aby pohyb vycházel z nohou. Neodtlačujte se pomocí rukou.
  • Narovnejte se a prodýchejte.
  • Pomalu, s kontrolou si opět sedněte. I teď se opory pouze přidržujte a soustřeďte se na práci břicha a nohou.
  • Nadechněte se a opakujte.
  • Opakujte celkově 5–10x.
  • Opakujte pohyb 2–3x za den.
Navigace